Ett liv på vischan & allt som hör dit.

Alla inlägg under januari 2018

Av ingetstorstadsliv - 8 januari 2018 23:28

Jag gör ännu en gång ett nytt försök till att skriva här.

Ibland så känns allt bara så hopplöst och idag är en sådan dag.

Har vart på sjukhuset igen Ang axeln. Det finns tydligen ingen lösning utan jag ska fortsätta med träningen som inte gör nån verkan.
Jag känner mig less på att behöva gå på smärtstillande för att kunna funka.

Jag vill kunna vakna en dag utan att känna någon smärta, en dag då jag får känna mig full av energi och glädje över att kunna använda armen utan att man sedan på kvällen ska måsta lida.

Jag vill kunna byta gardiner, kunna skotta bort snön som har kommit eller för den delen kunna ta in pellets i huset så att vi kan få värme, men för att kunna göra detta så måste jag ringa mami&papi som är riktiga änglar och som ställer upp i vått och torrt. ?
Men de är inte rätt.
Detta ska jag som 26 åring kunna klara av själv. Men det går inte!
Axeln som stoppar och som kan närsomhelst hoppa ur, en känsla som är långt ifrån hanterbar men som nu är min vardag.
I snitt så subluxerar den 2 ggr/vecka. Och ja, jag kan lägga tillbaka den själv men den smärtan som kommer under tiden och efteråt är helt åt helvete!

Jag ska göra träningsprogram 3 ggr/vecka och promenera minst 45 minuter i snabb takt 2 ggr/dag.
Hej inget liv!

Och till råge på allt detta så ska jag orka med att jobba och klara av jobbet!

Dagarna går och jag försöker att göra det bästa av situationen men jag får mina dippar och idag är en dipp som går djupt!

Nej nu ska jag ta min bitterhet och försöka lägga mig och sova, men först promenad med hunden och piller i kroppen!

Nattinatti!

Presentation


Här har vi en blogg om livet på glesbygden, en vanlig tjej med vanliga problem.

Hon bor med 1 hund i ett grått hus med blåa knutar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards