Ett liv på vischan & allt som hör dit.

Alla inlägg den 25 maj 2015

Av ingetstorstadsliv - 25 maj 2015 04:47

Det hade ju vart fantastiskt trevligt om man hade varit annat än kommunanställd just nu, det hade inneburit att lönen hade funnits på kontot idag, men icket. Nej man får vackert vänta tills den 27:e innan man kan få känna sig rik i några dagar.

Sen Juni månad är ju en fantastik månad, de innebär ju först lön (som iof är i maj) sedan kommer skatteåterbäringen (prisa gud) och sen är de dax för lön igen! ( ME LIKE ALOT!)

Långledigheten som jag skrev om sist har ju varit vilket ni kanske förstår med tanke på att de va över 1 månad sedan sist jag skrev ;)

Nu är snart natt 1/3 gjord å sen dax för långledigt igen.

Vi har faktiskt hunnit med att få till gästrummet hemma och snart (kanske) ska huset få sig en rejäl städomgång.

Jag har sagt till J att huset ska vara städat innan vi ska ha semester, förstå vad skönt att inte behöva städa dom första dagarna när man blir ledig. Självklart så krävs de ju en del städande men kanske inte en extremstädning,

Tänkte ju att jag skulle ha krattat gården i fredags när jag vaknade eftersom de va så fint väder när jag la mig så sov jag inte allt för länge. Klev upp ca 13.00 men då ni då skulle de minsann vara snålblåst och jävulskap så inte blev de nån krattning då ska ni veta. Nej istället så blev de till att putsa lite fönster och att storstäda den lilla toan. Så nu är de bara resten kvar! :D Ibland önskar man att man bodde i lägenhet och inte ett helt hus, men bara ibland.

Jag har hört att man ska vara positiv :) Dock vet jag inte om jag lyckas alls på den fronten?


Nej men de va nog allt som jag hinner skriva nu, dax att återgå till jobbet. Så jag säger de sedvanliga:
PussHej!



Presentation


Här har vi en blogg om livet på glesbygden, en vanlig tjej med vanliga problem.

Hon bor med 1 hund i ett grått hus med blåa knutar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards