Ett liv på vischan & allt som hör dit.

Alla inlägg under mars 2014

Av ingetstorstadsliv - 10 mars 2014 19:00

Nu är snart denna natten gjord oxå.

Känns ganska bra att de bara är 1 natt kvar, denna förkylning skulle verkligen behöva ge sig.

Jag är sjukt tät i näsan nu.

De är lite synd att det har varit en så mild vinter för de innebär ju att alla bakterier har kunnat fortsätta leva och bara hoppa runt.

Tyckte att de inte var så länge sedan sist som jag var förkyld och vid närmare eftertanke så var de inte de heller.

De va ju bara i början av detta året.

Men men i alla falla fulla fall så hoppas jag iaf att detta går över illa kvickt!

Jag har varken tid eller ork till att vara hängig liks!


Idéerna som jag skrev om igår bara förökar sig!

Jag tänker och funderar och kollar blockat och kollar på fb. De ska bli kul att se om jag kan lyckas lika bra som dom andra har gjort.

Synd bara att vi har så litet hus, nej men skämt å sido hade vart kul att haft typ en västerbottensgård med en massa plats, då hade man kunnat göra så mkt, fast dock skönt att de inte är större än vad det är med tanke på att de ska ju städas oxå. De är inte min starka sida men kanske att de kommer någon dag. Jag får ju mina städ-il men dom kommer oftast på kvällen/natten när jag inte kan sova, dock så sover ju J då så jag tror inte att de skulle vara så uppskattat att börja dammsuga just då om vi så att säga.


Nej nu ska jag fortsätta med de jag höll på med innan jag hamnade här, så vi säger de sedvanliga.


PussHej!


Av ingetstorstadsliv - 10 mars 2014 02:00

Ojoj, nu var de ju länge sedan sist igen!

men vad har då hänt sedan sist?


Jo en hel del har ju såklart hänt eftersom att det var lite drygt 2 månader sedan sist jag skrev, men kort sammanfattat så har ju våren äntligen börjat komma, har väl inte direkt varit någon vinter att prata om egentligen men skönt iaf att snön försvinner. Hade egentligen önskat att skoterspåret skulle ha funnits kvar men att övrig snö skulle bort, går de att fixa tro? :)

Nej, men skämt å sido de är ju fantastiskt mysigt att promenera med bubbas längs skoterspåret så att han får springa av sig och lukta fritt, fördelen med att de är snö är att han springer inte så långt då faktiskt, utan han håller sig mera kring mig, dock går vi ju ALDRIG nära en väg men ändå, när de är sommar kan han ju lättare få upp farten och springa jävel aja men de kommer ju faktiskt en vinter senare iår igen! :)


Sen har jag ju legat på sjukhuset 1 dygn oxå, vaknade en morgon och hade så djuriskt jävla ont i magen och de strålade bak mot ryggen. Kunde ju knappt prata med ringde iaf mamma för att kolla med henne på ett ungefär hur gallsten kändes eftersom hon haft de innan men det var inte som den smärtan som hon beskrev.

Hon ringde iaf syster som kom till mig och kunde då ringa ambulans.

De var första gången jag åkte ambulans å rackarns vad de gick fort, dom satte tillochmed igång blåljusen när vi passerat Sika.

Eftersom att jag är så svårstucken så fick dom inte in någon nål utan jag fick smärtstillande intramuskulärt så tog de ju ännu längre tid innan jag blev smärtlindrad, därav den snabba hastigheten skulle jag kunna tro.

Men efter många timmar på akuten så kunde läkaren inte utesluta gallsten så jag fick åka på ultraljud.

Det visade dock inget utan jag ska tillbaka på sjukhus inom 3 månader för att göra en gastroskopi. Inget jag ser fram emot men ändå känns de som att de är bra att göra för att utesluta magsår.


Har ju gått med i en grupp på fb oxå där man får lägga ut idéer och saker som man har gjort om t.ex målat eller kanske återanvänt något men gjort de i en ny skepnad.

Har fått så sjukt mycket inspiration att göra om ute på altanen i sommar, så vi får se vad orken räcker till under semestern, kanske blir det något litet projekt iaf!


Jag ska iaf ha första perioden i sommar oxå, lyckades få byta med kollegan som hellre ville ha andra, vilket jag är sjukt nöjd över.

Och de bästa av allt är att jag enligt schemat är ledig under öl-tältet fast jag inte har semester då, jag mena kan de bli bättre?

Bara hoppas att sommaren blir varm och skön så man kan få njuta av ledigheten på bästa sätt.

Blir nog en lite tripp med bilen under sommaren oxå, men exakt var och när det blir vet vi väl inte riktigt än. Beror ju mycket på hur det ser ut för J oxå.


Nej, detta var kanske ingen kort sammanfattning som jag skrev om i början men kändes som jag nästan var tvungen att skriva av mig lite.


Så detta var allt för nu!

Så då säger jag det sedvanliga; PussHej!






Presentation


Här har vi en blogg om livet på glesbygden, en vanlig tjej med vanliga problem.

Hon bor med 1 hund i ett grått hus med blåa knutar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards