Ett liv på vischan & allt som hör dit.

Alla inlägg den 22 juli 2012

Av ingetstorstadsliv - 22 juli 2012 23:20

Ånäset-dagarna har ju vart denna helgen, så de innebar att man var tvungen att visa sig på det årliga öl-tältet.

Riktigt trevligt men ack som man fick sota för det imorse när väckaren ringde...


De har dock varit min arbetshelg och kan lova er alla att den har varit tuffare än någon annan helg, tror att det kan vara så att de är nått litet virus som ligger i kroppen som försöker bryta sig ut, eller så kan de vara så att jag känner mig konstig av nån annan anleding.. Kan vara mitt tidigare "nikotinmissbruk" som gör sig påmint!

Men ville bara tala om att det går ändå rätt hyffsat, vissa kvällar är jag så fruktansvärt sugen men då säger kalrsloken;" Nej, du är duktig som har lyckats hålla dig ifrån till nu så, fortsätt!"


Hade ju vart skoj om det hade hänt lite mera saker i Ånäset under somrarna och kanske att man inte skulle behöva jobba alla helger som är trevliga, men de är som man säger; Man måste jobba för att kunna leva, inte leva för att kunna jobba!


----------------------

Det finns ju många saker som man inte kan förstå, livet är så fruktansvärt orättvist.

Vi kan inte styra över vad som komma skall, så huvudsaken är att man lever i Nuet. 

Vet att det låter som klischa men så är det!

Men ska göra allt och inte ångra något!


Det var inte alls länge sedan som jag miste min Mormor i cancer, de är sådan smärta som finns inom mig. Det går inte 1 dag utan att jag tänker på er, både Mormor och Morfar. Jag saknar Er båda två så fruktansvärt mycket! <3 

Jag hoppas att ni tar hand om varandra och så ses vi när jag kommer! <3



Jag är helt jäkla slut i både kropp å knopp, men nu är man ju ledig i morgon så då ska de banne mig SOVAS!

Det var de första jag sa när jag kom hem idag att imorgon ska jag jävlar inte lyfta ett finger och de lovar jag!

Har gjort lite här hemma ikväll men de är väldigt lite.. ska snart göra John sällskap men han kikar på nån jäkla dokumentär så inte så rackarns sugen på att gå till sängen.


Nej, de var allt för nu!


Lova att ni tar hand om er tills nästa gång!

PussHej på er sålänge!



Presentation


Här har vi en blogg om livet på glesbygden, en vanlig tjej med vanliga problem.

Hon bor med 1 hund i ett grått hus med blåa knutar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards