Ett liv på vischan & allt som hör dit.

Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av ingetstorstadsliv - 12 oktober 2011 14:17

Usch i morse var en sådan morgon som jag inte skulle ha stigit upp.

De började med att hunden väckte mig kl 5, så idag så hann jag äta frukost hemma innan jobbet.

Oh eftersom det var så kallt ute så beslutade jag mig för att lämna Lexus hemma så han inte skulle behöva frysa.

TUR SÄGER JAG BARA!


För när jag kommer in mot flarken och ska svänga av mot jobbet så kör jag på en ÄLG! Stor som ett hus, okej kanske inte så stor men rädd blev jag.

Ringde direkt till pappa men han svarade inte så ringde på lastbilstelefonen.

Hörde när han svarade att han pratade i den andra telefonen så han säger; Du jag måste nog svara på de här!

Varpå jag typ skriker; Pappa jag har kört på en älg!

Pappa frågar hur de gått för mig och om jag var skadad men nejdå, endast bilen som fått sig en smäll.


Fan allt ska då hända mig. De är ett som är säkert. Spelar ingen roll vad så ska jag och en bil vara inblandad så efter mycket om och men så ringer polisen upp mig och frågar om allt mellan himmel och jord.

Han ville veta hur det gick med mig, vilket jag sa gick bra,

Sen frågade han om hur det gick med älgen.

Men hur skulle jag kunna veta de? :O Älgen sprang ju iväg.

Skulle försöka förklara för polisen vart de var jag körde på älgen, men alla som vet hur mitt jävla lokalsinne är kan ju gissa hur det slutade?

Iallafallafullafall så ringer jaktledaren från flarkens jaktlag upp mig och jag försöker förklara vart de var jag körde på den och då blev de rätt :)

DUKTIG IDIOT! :)

Blev iaf MickeA som skulle driva eftersöket men han har inte hört av sig än så jag hoppas att älgen lever iaf.

Och att den inte blev skadad.


Det var min jävla morgon sen har jag vart i robban och hälsat på Cafeteriatanten, trevligt!

fast jag inte kände mig så social eller trevlig så blev de nog bra ändå.


Tror att choken börjar släppa lite nu.

Känner mig som konstig i huvet och väldigt trött.

Men de är knappast lönt att sova nu.

Ska snart åka på jobbet igen.

-----------------

Oj, känner att det blev ett långt inlägg nu,

Har egentligen en massa annat att skriva oxå.

Men orkar inte ta de just nu.

Det blir för mycket, så ska försöka bearbeta de själv och istället kanske ta och lägga ut lite skojiga bilder? :)


PussHej

Presentation


Här har vi en blogg om livet på glesbygden, en vanlig tjej med vanliga problem.

Hon bor med 1 hund i ett grått hus med blåa knutar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards