Ett liv på vischan & allt som hör dit.

Alla inlägg den 21 september 2011

Av ingetstorstadsliv - 21 september 2011 17:23

Jag vet Magnus att jag lovade dig!

Så nu kommer de en massa(!?) bilder på dig! :)

Se och njut!


  En vanlig dag på jobbet, enda skillnaden var att dörren till traktorn hade gått sönder.   Vilket resulterade i att Magnus tog på sig "finhandslarna" och började plocka ihop lite glassplitter...   Magnus säger " vi stänger dörren så de inte blir kallt!"   Sen var de ju inte bara där som det var glasplitter, utan oxå på åkern.. Magnus funderar om de finns nå bra sätt att kunna samla ihop dom. Vi tog en kartong och åkte.

  Under tiden hade vi fyllt vatten i tunnan som resulterade i att det blev för mycket... Magnus tog då fram sina kunskaper och fixade så att det rann från tunnan till hinken :) DUKTIGT!   Här är de en liten nyfödd plutt!   Mamma Dinka och sonen Ferdinand.   Här är Viktors mästerverk!   Och som på alla andra bondgårdar så måste de ju finnas en Kisse! Så oxå här :) Busan är namnet på henne.


Sådär, de var allt för nu!

Och tyvärr så jobbar ju inte Magnus hos oss längre, så inga fler bilder på honom, men har iallafall lagt in bilder så nu kanske han blev nöjd?! :)


Säger de sedvanliga....

PussHej!

Av ingetstorstadsliv - 21 september 2011 13:15

haha, lite dålig på uppdateringar jag vet, förlåt!

Men känner att jag inte riktigt är i form för att dela med mig av mitt liv!

Eftersom jag inte vet själv hur de ligger till så är de så svårt att berätta.

Jag har egentligen en massa saker som har hänt, men vet inte om de är något som jag vill dela med er, haha!


Men kan säga att mitt liv flyter på rätt så bra nu iaf :) JAG ÄR NÖJD!

Om bara skallebanken släpper så blir allt mycket bättre! =)


Men Micke kommer iaf ner på fredag och ska hämta resten av sina grejer eftersom han ska flytta den 1:a oktober så behöver han sängen och så.

Så på fredag så går flyttlasset iväg.


Idag har jag dock vart duktig (med lite hjälp från syster) och städat.

Så nu är de fint här hemma, bla så bar vi ut soffan som har stått i förhallen.

Blir som finare om de är borta. Då ser de ju faktiskt ganska så bra ut :)


Haha, känns som att jag bara sitter och skriver en massa som egentligen inte alls är särskillt intressant!

HAHA!

Så nu avslutar vi för nu =)


PussHej

Ovido - Quiz & Flashcards