Ett liv på vischan & allt som hör dit.

Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

Förvirrad...

Av ingetstorstadsliv - 31 mars 2011 14:28

Tänkte jag skulle kasta in ett snabbt inlägg innan det blir att åka iväg på jobbet....
jobbar ju som vanligt delad tur. Har då hunnit med en hel del grejer idag, lite ovanligt. Har rivit tapet i sovrummet kört en disk vart och handlat, lagat mat, vart ute med dogsen och gjort iordning tvätt. DUKTIG? Snälla säg de...


Jadu, idag är de torsdag vilket innebär att de strax är helg. Pappa fyller då år på lördag och vad vi ska köpa åt honom är en gåta. Men ska iallafall åka till honom i morgonkväll och hjälpa honom med smörgåstårtan. MUMS!


Pratade med Mickes mamma igår och även i förrgår... det var inga roliga besked hon kom med... Som ni kanske vet om ni löst bloggen så har Mickes morbror drabbats av cancer i matstrupen, vilket är en väldigt ovanlig form och som drabbar mest karlar. Han har åkt till Umeå för att få behandligen och sedan åkt tillbaka upp till Luleå, men nu är det operation som väntar eftersom att behandligen inte har hjälpt till med något alls.. Så operationen blir på onsdag till veckan.


Men iallafall så berättade Marie att även deras granne har fått cancer på precis samma ställe men har oxå tumörer på levern så hennes tillstånd är betydligt sämre...

Just det att det är vanligare att denna cancer drabbar män och att dem bor nästan på samma ställe känns inte som någon slump. Så just nu har dem där uppe det väldigt jobbigt... Dem ska åka ner hit på måndag men kommer att bo på campingen i Umeå med husvagnen så dem ska vara nära om något händer då Mickes morbror ska opereras.


Sen förstår jag inte hur man tänker som närstående då man inte orkar flyga upp för att ta hand om sitt syskon när denne är sjuk, nej de skulle vara så jobbigt att sitta på arlanda och vänta i 7 timmar därför ville denna inte åka upp. O

Kan säga om det hade vart mitt syskon hade jag fan åkt på en endaste gång, hade inte tvekat en sekund. Vill dem ha dit mig så självklart kommer jag!


Jag älskar min familj och det känns bra att veta att oavsett vad som händer så kommer dem att stå bakom och pusha på om det skulle behövas...


Nejdu, detta blev inget kort inlägg och jag som måste göra mig iordning för jobbet som jag verkar börja om 20 min.

Så Hejdålänge!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ingetstorstadsliv - 30 november 2019 22:37

Sista dagen på November månad... Imorrn är det första advent, shit vad tiden springer iväg?! Vad händer, jag hinner inte med!   Blev en trevlig och spontan kväll med vindrickande och en massa surr, vi hann beta av både allt mellan död och levan...

Av ingetstorstadsliv - 26 november 2019 15:22

Jag vet att varje gång jag skriver här är de endast skit! Likaså är det idag.. smärtan är fortfarande kvar, Surprice?  Nej, men de är ju så att det inte finns någon möjlighet att kunna göra den hel.. bara att leva med det. Bokat tid för ännu en s...

Av ingetstorstadsliv - 18 mars 2019 07:25

#hatasnö Nu räcker det, det har verkligen kommit tillräckligt nu. Varenda morgon måste man skotta för att ta sig ut. Har haft lyxen att John har börjat kl 07 så har kunnat åka med honom men nu är han ledig i 2 veckor så skönt för honom men jobbigt f...

Av ingetstorstadsliv - 16 mars 2019 14:06

Nu har jag börjat på ett nytt kapitel i livet.  Den 21:a januari började resan mot SSK. Jag förklarade det lite som att hoppa fallskärm, jag har tagit tjänstledigt från min tidigare nattjänst och kommer att jobba med det under somrarna. Men under...

Av ingetstorstadsliv - 16 mars 2019 14:06

Nu har jag börjat på ett nytt kapitel i livet.  Den 21:a januari började resan mot SSK. Jag förklarade det lite som att hoppa fallskärm, jag har tagit tjänstledigt från min tidigare nattjänst och kommer att jobba med det under somrarna. Men under...

Presentation


Här har vi en blogg om livet på glesbygden, en vanlig tjej med vanliga problem.

Hon bor med 1 hund i ett grått hus med blåa knutar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards