Ett liv på vischan & allt som hör dit.

Alla inlägg den 4 mars 2011

Av ingetstorstadsliv - 4 mars 2011 23:03

Sådär då är dagens arbetspass över, skönt så då är de bara 1 dag kvar sen helg 1 dag och börjar igen på måndag kl 06.00 ;)


Vaknade imorse av att brandlarmet i byn gick, de va stort larm så de levde om riktigt ordentligt. Lite taskigt mot dem som sover men jag var vaken och var påväg till jobbet, då jag bestämde mig för att avvakta lite innan jag åkte. Men när jag kom till ICA-korsningen så kom brandbilarna och körde mot flarken.

Jag kände mig som en sådan som vill förfölja brandbilen för att se vart de brann, men jag var bara påväg till jobbet. Dock var det 4 andra bilar som körde efter. Av ren nyfikenhet tror jag.


Men när vi kom  till flarkbäcken så svägde jagmen inte brandbilarna.

Syster ringde mig vid 06.20 och frågade om de var i våran ladugård som de brann, för hon hade läst på VK.se att det var en ladugård i flarken men tur det inte var hos oss iallafall.


Japp, dagen i sammanfattning har vart helt OK, efter första passet jobb åkte jag syster och hennes man på pizzerian och käkade sen åkte jag hem och pillade i mig en alvedon mot skallebanken och slocknade som en klubbad säl.


Nepp, måste nog sova nu om jag ska orka upp i morrn kl 5 så NATTI!


HEJS!

Av ingetstorstadsliv - 4 mars 2011 15:28

Snart är de som sagt helg. Men jag har 2 arbetspass kvar 1 ikväll och sen 1 i morgonbitti. så då börjar man 6-11imorgon. På en LÖRDAG?! Men, kossorna ska ju mjölkas då oxå! :)


Har tagit några bilder när jag är på jobbet men har inte tagit mig tid till att lägga in dem på datorn! så de kanske blir av.


Idag har jag iaf jobbat på förmiddagen och kaffe fikades då i trakton tillsammans med svågern och i solen. Så vi hade som en picknic(?) Mysigt var det.


Sen har Stefan vart på besök oxå... riktigt kul! De är trevligt när han kommer om man bortser från att han stannar så kort tid.

Jahapp, nu tog fantasin slut, men jags ka ta och ladda Mp3n men en ny ljudbok så man klarar kvällen. De har som blivit en vana att man ska lyssna på bok när man gör fuse. Fuse=ladugård. (men de är lättare att skriva fuse därav skriver jag så istället.)


Jaja, hörs sen då!

HEJS!



Presentation


Här har vi en blogg om livet på glesbygden, en vanlig tjej med vanliga problem.

Hon bor med 1 hund i ett grått hus med blåa knutar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards