Ett liv på vischan & allt som hör dit.

Alla inlägg under januari 2011

Av ingetstorstadsliv - 22 januari 2011 15:12

Sådärja, idag är en bra dag... både för mig och djuren!

Vi har vart i huset där mormor och morfar bodde innan dem gick bort och hundarna har fått springa lös och busat i snön, tom gubben följde med och det vill inte säga lite ;) 1 timma var vi ute så det var riktigt härligt!


Det var ju nästan + grader i luften så jag kan lova att jag njöt! Dock så hade jag varken kameran eller mobilen med mig :/ så lite lessen för det. Det får bli nästa gång =)


Och ikväll blir de Tacos och hela familjen ska äta, eller inte riktigt hela eftersom bror inte kommer men nästan iaf.., kanske blir nå polisskolan oxå! Den går ju på TV så man kanske måste ta tillfället i akt.


De övriga i familjen är ute och kör skoter så  vi får se när dem kommer hem så vi kan äta, Men just nu har jag två "döda" hundar i soffan dem varken hör eller ser något. Skönt när dem är så utmattade! =) *matte njuter*


Nejdu dax att byta kläder och göra mat så vi hörs!

Ha entrevlig lördagkväll för det har jag tänkt iaf =)

// ett lyckligt Å

Av ingetstorstadsliv - 22 januari 2011 11:58

Vad är det för rubrik i aftonbladet?

Är det någon som gör det? Isåfall vem då?

Jag vet 2 stycken som har blivit våldtagna  inte men inte har dem förtjänat de.

De är som skumt!


http://www.aftonbladet.se/wendela/article8449370.ab


Ja iaf så har Gubben vart och hämtat forden nu i Umeå och det blir en reservdelsbil så det blir bara skrot! HA! nu får han försöka fixa det själv!


Och svärfär är i skeå och kollar på en annan bil, så nu blir det många bilar.

Av ingetstorstadsliv - 21 januari 2011 17:48

Har pratat med svågern om att beställa hundfoder tillsammans och kanske om man beställer mera så kan man få det billigare, det är ju trotsallt 5 hundar som ska utfodras, vore därför bra att om man köper vi säger 150 kg så borde man ju kunna få det billigare än om man köper 1 säck a 15 kg.


Så man hoppas ju att man kan hitta nån sida som kan erbjuda rabatter på detta, så vet ni något BRA foder så man får specialpris om man köper mycket så hör av er va? =) KANOOON!


Nejdu, ikväll blir det mera jobb fick en delad idag istället för för en B-tur. Så back to work. som en kollega brukar säga Working and slaving!


Hejsålänge!

//Å

Av ingetstorstadsliv - 19 januari 2011 16:02

Hmmm, ja som jag skrev i det förra inlägget så ska vi ju måste köpa en ny bil men vi var inte riktigt eniga om detta beslutet.

gubben är nu och kollar på en Ford som tydligen inte är så stora fel på men skiten kostar bara 800 så de måste ju vara något galet.

Men om han nu känner för att repa upp den så den ska vara körduglig så Fine! Lämna bara mig utanför detta för jag har varken tid, lust eller energi för att ta hand om det OXÅ!!!!


Vet att de vart lite gnäll idag men hallå? alla kan inte vara på topp varje dag så detta är en down dag.


Blir nog kankse ut med doggen en sväng ikväll med Sara men vi får se, hon har ju trots allt ändrat sig fleeeera gånger vilket slutar med att jag går ensam på promenaden och lyssnar på Henning Mankell´s hörbok; Brandvägg!


Men men sitter nu och väntar på att syster ska komma till lokalen så vi kan åka hem sen!


Kanske uppdaterar mera senare, får se hur det känns så Hejdå så länge!

//Å

Av ingetstorstadsliv - 19 januari 2011 09:38

Jaa, bilen som gubben krockade förra måndagen ska då repareras men eftersom gubben vägrar ta hjälp av mina föräldrar så är vi ganska oeniga om hur detta ska gå till.


Han anser att vi ska hyra en bil med kula och dessutom hyra släp i stan för att kunna få hem en bil som står i Umeå.


Medan jag anser att vi kan låna en bil av mamma och pappa med kula och sen se om vi kan hitta ett annat släp, vilket är billigare.

Vad tycker ni?


Sen istället för att prata med mig så blir han sur och säger att han  ska fortsätta jobba och kan därför inte svara på frågan om varför? Jag känner att mitt tålamod tryter och attityden som han har byggt upp mot mig inte kommer att bli särskillt långlivad!

För fortsätter det i denna takten så är det KÖRT!


Jobbar iaf idag fram till 16.45 så ska åka och städa nu.

Kände bara att jag var tvungen attskriva av mig lite, blir så förbannad!


Hade!

//Å

Av ingetstorstadsliv - 18 januari 2011 13:26

Jahaja, de är tisdag idag och snart är halva veckan gjord. Jobbade ju helgen såman var ledig igår riktigt skönt, fick då städat undan lite här hemma så nu ser det väl relativt bra ut =)


Men ska ju jobba ikväll börjar halv 3 och innan de ska jag duscha och hundarna ska rastas bäst att lägga på ett kol!


Så hörs sen då!

Av ingetstorstadsliv - 17 januari 2011 19:25

 


Och ny vecka härligt, helt OK att börja med en ledig dag idag. Och sen jobbar man kväll i morgon så det funkar oxå! =)


Vad har man gjort idag då..? Hmm, jadu blev väckt första gången 10,25 av en som ringde privatnummer.. sen vart jag väckt igen typ vid 11 av ett sms där det stod btw, jag klarade teorin idag! Kul för henne då har hon klarat körkortet. Senblev jag väckt IGEN kl 12,23 och då var det banne mig bara att stiga upp. Men kan ju säga som så att de behövdes verkligen denna sömn efter helgens jobbande,


Och sen har jag dessutom dragit slutsatsen av tvätthögen att dömma att vi verkar vara en 7 barnsfamilj men vi är ju bara 2, så den tvätthögen har jag börjat gräva mig igenom men får nog fortsätta i morgon och då ska jag inte sova lika länge heller... Kanske =)


Frågade just  gubben om vi skulle ta oss en promenad med dogsen men de verkade han  inte nappa alls på, Men de är ju inte kallt idag så egentligen skulle vi behöva det.


Någon som är sugen på att hitta på något i helgen? hör aver isf!

Kanooon!


Nejdu nu ska dammsugaren få veta att han lever så vi hörs!


Hade!!

//Å

Av ingetstorstadsliv - 16 januari 2011 11:42

Idag är det söndag men banne mig ingen vilodag för det, jobbar ju 7,45-16,45 dock blev det inte så att jag började 7.45 utan snarare 8.05 eftersom kollegan ringde kl 8 då sov jag fortfarande.

Funderar på att byta alarmsignalen till ringsignalen för oftast(?!) så svarar jag när det ringer men jag hör inte väckaren. De vore kanske en idé? Jag sa iaf att jag skulle komma på 10 min men var här på 5 så jag tycker jag gjorde det bra!


Så nu är det iaf jobba som står på listan men som tur är är jag ledig i morrn ska bli riktigt skönt kanske man kan få sig en sovmorgon? =)


Ska åka till farmor och farfar ikväll och se på Diabilder, MYSIGT!

De är något som vi brukar göra på hösten egentligen men de blev nu iastället och det spelar ju egentligen inte så stor roll eftersom det fortfarande blir ganska så mörkt på kvällen.


blev förvånad att det inte var kallare än - 9 i morse med tanke på att igårkväll så var det - 29 när jag kom hem kl 21.30 då arbetspasset var över.


Nepp, detta går inte dax att åka och köra lite lunch kanske så gamlen bli nöjda :)


så vi hörs sen då!

//Å

Ovido - Quiz & Flashcards