Ett liv på vischan & allt som hör dit.

Alla inlägg under januari 2011

Av ingetstorstadsliv - 31 januari 2011 23:11

Dålig uppd.men de händer inte så mycket för mig i mitt liv just nu,

Det som har hänt är väl att jag blir arbetslös den 7:e februari och att jag verkligen måste söka jobb eftersom att jag tydligen inte var medlem i a-kassan som jag har anmält mig till men inte gått igenom så räknas inte dessa månader då jag har jobbat så mycket som jag har gjort, så jag är litebitter.


Sen ikväll har jag jobbat och eftersom det är + grader ute fast det är närmare 0 så blir det halt. och jag och halka är ingen Hit och det kan alla som känner mig intyga så nu sitter jag och skriver detta inlägg med endast 1 hand och det är VÄNSTER! obra!


Nepp, ska kojsa nu och se hur handen känner sig imorgon. kanske kan gå bra! men vi får se. så Natti!

Av ingetstorstadsliv - 29 januari 2011 10:02

Var tänkt vi skulle åka till gävle igår men det blev inte så då gubbens kompis därnere fick förhinder istället så åkte vi upp till sävast så vi ska tillbringa helgen här. Kanske åka på IKEA om gubben behagar stiga upp någon gång, han ligger i sängen och lyssnar på musik på den andra datorn, men se på fan nu är han uppe!


Kanske blir en tripp till IKEA eller så kanske det blir dollarstore. eller dollarstore blir det iaf... men men de kändes lite sent att åka till IKEA nu men vi får se.

Av ingetstorstadsliv - 26 januari 2011 12:52

Japp så är det...

Skönt sen är man dessutom ledig fredag kan de bli så mycket bättre? Bara hoppas att vädret är bra så man kan njuta av det en stund oxå =) Blir kanske att hälsa på moster om tiden finns till det oxå! =)


Idag så är det jobb som står på listan. så nu snart möte. Sen blir det att jobba en stund till för att sedan åka hem till vovvarna som kanske har demolerat hela hallen eftersom vi tränar dem nu med att vara själv ca 6 timmar. annars har jag alltid åkt hem till lunchen så dem har fått gå ut och kissa men de verkar bara som att jag stressar upp dem mera då jag är hemma kortare stunder. Men som sagt vi får se hur det går.


Sverige spelade ju handboll igår och det gick ju inget vidare bra tyvärr, men jag tror att domarna höll på danmark och målena som dem dömde bort är inget vidare.

Nejdu, dax att jobba.


Så pusshej!

//Å

Av ingetstorstadsliv - 25 januari 2011 10:57

Åhh, det är bara den 25:e idag hade hoppats att man skulle kunna få lönen den 25:e istället för som de är nu att man får den den 27:e skramlade ihop mina sista pengar så jag kan köpa en snusdosa, det måste man ju faktiskt ha tillgång till. Annars går det inte.


Är på jobbet idag igen och har lunch nu för tillfället. Ska därmed försöka lämna hundarna hemma själv hela dagen. :/ får se hur det går.. men det har faktiskt blivit duktiga killar.. och jag har ju faktiskt smörjt in min byrå med ättika så kanske att det går (peppar peppar)


Sen har det ju vart så fruktansvärt kallt idag gentemot för vad det var igår då det faktsikt var + grader.



Av ingetstorstadsliv - 24 januari 2011 17:46

Jahapp nu är de måndag igen så nu är en ny vecka kanske man kan hoppas att veckan går lika fort som helgen isf innebär det ju att de borde vara helg typ i morrn? Men riktigt så kul ska vi väl inte få ha.


Har jobbat idag iaf och ikväll får vi nog besök kanske, tyckte mig höra en bildörr som slogs igen nu så kanskse att hon kommer..

Har förresten bilder från i helgen som jag kanske borde lägga ut.  Hmm.. vi får se..

Och dessutom så är huset snart färdigstädat så nu ska jag vila mina ben i soffan en stund. Men vi hörs!

Hejs!

//Å

Av ingetstorstadsliv - 23 januari 2011 23:51

Nu är helgen alldeles strax över så bara att säga godnatt och se om sömnen vill infinna sig ikväll..

Kanske måste ta med mig en film till sovrummet så man slocknar till de.


Vi får se, men i morrn är de jobbet som kallar igen så, Natti!

//Å

Av ingetstorstadsliv - 23 januari 2011 20:21

Sådärja snart är denna helgen över oxå. Vart tog den vägen?? jag kan inte riktigt säta fingret på vad vi har gjort, hämtat en bil, bjudit på mat, vart på landet x2 så jo lite har man hunnit göra. Men ändå helgen är för kort.


Jahaja nu är de solsidan och jag har sett OTH bra bra!!

Sen blir de Time out och dessutom vann Sverige i handboll.


Nej nu ska jag fokusera lite på TVn så hörs sen då!

Av ingetstorstadsliv - 22 januari 2011 21:40

Och maten har landat i magen så man är mätt och belåten!

Blev tacos till middag sen blev det pannacotta (?) till efterrätt så man är nöjd och glad. Nu har vi just kommit hem från mamma och pappa så vi ligger i soffan nu och mår bara gott.


Nu ska vi se på TV och se om det är något av värde. Annars kanske det blir en film eller bara umgås.


Så nu tackar jag för mig denna gången.

Skapa flashcards