Ett liv på vischan & allt som hör dit.

Alla inlägg under december 2010

Av ingetstorstadsliv - 31 december 2010 19:56

                                          

Som tidigare skrivet så blev det oxfilé till varmrätt mums var det.


Nu har raketerna kommit igång och vinet har lenat halsen så nu väntar bara en fortsatt trevlig nyårskväll.


Hoppas alla andra har en trevlig kväll oxå :)


//Å

Av ingetstorstadsliv - 31 december 2010 18:14

står i ugnen gubben har just duschat och väljer nu kläder.

Själv väntar jag på att räkorna ska tina så jag kan göra färdigt förrätten som ska vara toast med romröra och räkor, sen till efterrätt blir det kex och ost!


Detta blir nog en bra nyårsafton :) glad  och lycklig är jag dessutom varför jag är det får ni veta senare.


Hörs en imorrn

Puss å kram och gott nytt år!


//Å

Av ingetstorstadsliv - 31 december 2010 14:45

Börjar arbetsdagen lida mot sitt slut. Det är skönt!

så ikväll ska jag och gubben fira nyår med oxfilé och god förrätt..

Hoppas bara han har komit ihåg att plocka fram den från frysen.


börjar känna mig väldigt trött och slut i skallen och vill inte alls göra något särskillt idag, endast jäsa framför TV´n SKÖÖNT!


Nej om man skulle åka hem och gå ut med hundarna innan dem börjar skjuta med raketer och smällare. Har ju ingen aning om hur hundarna reagerar på dessa läten, men eftersom Cisco är rädd för dammsugaren så kan jag tänka mig att smällarna kommer att vara ett rent helvete!


Det är synd att folk inte kan hålla sig till att smälla mellan 22-02 utan det ska börjas redan vid kl 12 på förmiddagen. Om man som förälder skulle kunna ha lite koll på ungarna att det inte ska smällas före detta. Man borde tänka på alla djuren även denna dag.

Visst när jag var liten tyckte jag att det var roligt men inte var de kl 12 som man fick börja. utan TIDIGAST kl 22 eftersom pappa sa att man skulle tänka på djuren


Därför hoppas jag nu att folk har lyssnat på radion och verkligen tänker sig för annars blir denna kvällen/natten ett rent H-vete!!


Nej nu är det färdig gnällt. Dax att packa ihop och åka hem så man får fira in det nya året och sen SOOOVA!


Är ju ledig heeela helgen för ovanligheternas skull så det ska bli tokskönt!


Vill passa på att önska alla ett GOTT SLUT OCH ETT GOTT NYTT ÅR!


//ett kallt Å -22 (brrr)

Av ingetstorstadsliv - 31 december 2010 12:57

Ja, huvva.. Vaknade i morse och skulle starta bilen, men icket, eftersom temperaturen visade på - 24 grader och ingen motorvärmare hade jag heller.. så bilen var inte glad på mig.


Men efter jag hade gosat lite med den (läs svurit och spottat) så gick den igång och sen har den gått hela dagen, nej nu är det dax att köra mat.


Hörs sen!

//Å

Av ingetstorstadsliv - 31 december 2010 11:19

Idag är detdagen som är den sista på 2010. Känns både bra och dåligt eftersom det gågna året inte alls har vart till min fördel så hoppas jag på bättre tider nu.


Igår så ringde jag en vän till mig för att höra om hon ville komma och spela bingolotto och dricka vin. Jag vet bingolotto är för äldre men eftersom jag jobbar inom hemtjänsten så blir man som man umgås :)

Men iallafallafullafall så ringde jag henne vid 16 och då skulle hon ringa upp mig lite senare men allt eftersom kvällen flöt på och tiden gick men inte dök det upp någon och telefonen ringde inte heller så kläcker sambon ur sig; Verka int som om hon ha tänkt behaga dyka upp.

Så jag ringde henne ett flertal gånger under kvällen men kom bara till röstbrevlådan.

Så när vi hade gett upp hoppet och lagt oss för att sova,och jag hade hunnit somna så piper det till i mobilen där ett sms löd;

Hej, fastnade i garaget, hjullagret började jävlas på vägen, sen vart jag utan ström, så jag kommer inte. Puss!


Då tänkte jag ba; Nehe??? Kan det vara sant?

Men jag fick min hämnd när jag ringde henne i morse kl 10, och väckte henne. HAHA jag är ond :) Men det sägs ju att skadeglädjen är den enda sanna glädjen, och jag håller med! =)


Nejdu, nu är lunchen slut så dax att åka tebax till jobbet!


Hade!

//Å

Av ingetstorstadsliv - 30 december 2010 18:55

Jobbade bara fram till 14,45 idag eftersom att en kollega kunde köra middagen så det gick ju bra att gå hem vid den tiden, då fick jag och Gubben stäadat här hemma... det enda som är kvar att göra är städa färdigt sovrummet.


Förhoppningsvis kan vi snart komma igång med omtapetseringen av sovrummet så allt blir bra.

Vill verkligen att sovrummet ska bli färdigt, som det är just nu så blir man inte alls så pigg när man kommer in dit, det är blåa tapeter och en panel som är nästan vit.

Men det kommer nog att bli bra, bara vi får tummen ur så att säga.


//Å

Av ingetstorstadsliv - 30 december 2010 12:25

Idag är det näst sista dagen på år 2010.

Vad har då hänt under detta år?

                                    

*Jo, jag har tagit studenten och är därmed färdig undersköterska.

*Hunden som vi hade blev överkörd

*Morfar gick bort

*Skaffat 2 nya troll

*fått jobb på Shell. men sagt upp mig.

*Fått jobb på hemtjänsten och där är jag kvar :)

*Flyttat till hus



                                                  

Lite kortfattat om vad som har hänt... Det ör säkert mkt mkt mkt mkt mkt mera... men detta var lite av det iallafallafullafall.


Hemmma på lunch nu för att sen åka tillbaka på jobbet och fortsätta dagen.

Fick "äran" att jobba till 16,45.

Men då blir det kortare dag i morrn "bara" till 14,45 :)


Ses sen


//Å

Av ingetstorstadsliv - 29 december 2010 20:51

Som tidigare skrivet så är jag nu på jobbet... Det har gått förvånansvärt bra och bilen har inte krånglat en enda gång. Det brukar vara standard att bromsen fryser fast! Men inte en enda gång idag,

Det finns ju ett uttryck som heter "ingen ford på vår gård" men eftersom att kommunen inte prioriterar bilarna så blev det 4 leasingbilar av just märket Ford.


Nejdu snart är det dax att åka hem och äta lite middag för att sen infinna sig på jobbet i morgonbitti kl 7,45 :)

Så hörs då!


//Å

Skapa flashcards